Windows Vista'da Faks ve Tarama

Eyl 07, 2013

Windows Faks ve Tarama Sistemi, Windows Vista İşletim Sistemi dahilinde çalışan yeni bir sistemdir. Bu uygulama sadece Vista Business, Vista Enterprise ve Vista Ultimate uygulamaları ile birlikte çalışır. Windows Faks ve Tarama Sistemi sayesinde kullanıcılar faks alıp gönderebilir, taranmış dokümanlarını e-posta veya faks yoluyla gönderebilir ya da fakslarını e-posta eklentisi biçimde iletebilirler.

Faks

Windows Vista Faks kullanıcı hesap tabanlı bir sistemdir. Küçük işletmelerde bulunan kullanıcıların kendi faks dokümanlarının yönetimini, yapılandırmasını ve izlenmesini sağlar. Ayrıca bu sistem sayesinde faks sunucuları faks kullanıcılarına belirli bir kimlik ataması yapma hakkına sahip olur. Windows Vista Faks sisteminde bir kullanıcı yalnızca bir faks hesabına ve kimliğine sahiptir. Aynı şekilde bir faks kimliği sadece bir kullanıcıya ait olabilir. Bu özellik kullanıcıların bilgi güvenliği açısından çok önemli bir avantajdır. Sistemin sağladığı bir diğer avantaj ise kullanıcıların fakslarını e-postalarını yönetebildiği gibi basit bir şekilde yönetebilmesidir.

Bilgisayardan faks gönderip almak için uygulanacak adımlar şöyle sıralanır:

  1. Start (Başlat) -> All Programs (Tüm Programlar) tıklanır. 


     
  2. Windows Fax and Scan (Windows Faks ve Tarama) seçilir.


     
  3. Açılan pencerede sol altta Fax (Faks) seçilir. Yeni bir faks makinesine bağlanılıyorsa New Fax (Yeni Faks) tıklanır.



  4. Var olan bir faks sunucusuna önceden bağlanılmışsa Fax Accounts (Faks Hesapları) seçilir.


     
  5. Add (Ekle) Seçilir.


     
  6. Daha sonra gelen ekranda bilgisayara bağlı ise Connect to a fax modem (Faks-modeme Bağlan) seçeneği seçilir. Sunucuya bağlı bir faks ise Connect to a fax server on my network (Faks Sunucusuna Ağ üzerinden Bağlan) seçilir.

Daha sonra bağlı olunan faks cihazı seçilererek faks gönderilebilir ve alınabilir.
 
Tarama

Windows Vista Tarama kullanıcılara taranmış dokümanlarını yönetme izni veren bir sistemdir.  Tarama sistemiyle yeni bir dosyanın oluşturulması, dosyanın yeniden adlandırılması ya da başka bir yere taşınması gibi işlemler gerçekleştirilebilir. Aynı zamanda tarayıcı için bir profil oluşturulup bu profilin daha sonraki taramalarda kullanılması da bu sistem sayesinde mümkündür.

Yeni bir tarayıcı eklenmek için yukarıdaki faks işlemleri adımlarının benzeri izlenebilir.

  1. Tarama yapmak için Start (Başlat) -> All Programs (Tüm Programlar) -> Windows Fax and Scan (Windows Faks ve Tarama) seçilir ve sola alt köşede bulunan Scan (Tarama) seçeneği tıklanır. 


     
  2.  Yeni bir tarama yapmak için sol üstte New Scan (Yeni Tarama) tıklanır.

     

Tarayıcı seçildikten sonra istenilen belge taratılarak üstteki ekranda Belgeler klasörü altına ya da kaydetme anında istenilen başka bir yere kaydedilebilir.